Me eskarinyi de mi avuela i desidi kon mi ermaniko de vijitarla por modo ke siempre me azia plazer de verla. En estas vijitas avía un elemento de rekompensya, un elemento de sorpreza o un hazak baruh i meshibera. Topávamos a grandmama o en su kamareta, o si el tiempo lo permetiya, en la guerta. Granmama uzava de vestirse kon fostanes largos, kon una yaka i manshetas de dantela, kroshetadas de su mano. Su garganta era enserrada de una kordela preta, para eskonder las rugas, i no mankavan los orejéales (los yamavamos briyantes). Alguna vez para esta okazion estrenava un muevo fostan.

En viendomos, tomava su bolsa de seda preta, la dezatava i kitava monedas para darmos. De ande las tuvo estas paras i ke heshbon azia kon eyos, no se, ma supe ke tenia kuento komo de espartirlas. Por tanto el kuento metikulozo devía siempre ser djusto, para no dar a un inyeto mas ke al otro i komo lo meresia. En bezandole la mano, se topava ayi en la mano avierta de granmama una moneda. Ke alegría…

Después de la vijita vide ke me enrikesi kon kinze levas. Me paresio una kantidad de dinero muy importante, una sensasión ke no avia gozado durante anyos. Yo podría merkarme tantas kozas muevas. Kuando me despertava durante las oras de la noche, azia planes kómo utilizar el dinero. Supe ke tengo sufiziente de paras para merkarme muevos chorapes

Tal vez vale la pena de mensionar aki ke en esta epoka, yo era una estudiante de las klasas altas de la Gymnasia de Muchahas en Varna (Bulgaria). Las reglas de la eskola eran muy estriktas, empesando kon el uzo de una uniforma, i el disenyo de los estudios.

Avlando ke las elevas devian vestir una uniforma, no les dava de preokuparse por presión de sus vestimienta a la moda vieja o moderna. Kuando todo el mundo está vestido de la misma manera, no ay a este sujeto una preokupasión entres las elevas. No es importante. No ay kompetensia de ser vestida a la última moda, ke podría azer una grande kantidad de presión finansiera para los estudiantes i los parientes i ke esto seria pezgado i imposivle kuando todos se vestiyan egzaktamente lo mismo.

Avia regulasiones en las klasas superioras de muestra eskola bulgara, komo devia ser la uniforma. Muestra uniforma de la eskola kaji era la kopia de la uniforma de los marineros, visto ke Varna era una sivdad a la Mar Preta. el mas grande porto de la Bulgaria. Ninguna deviasión de la uniforma no fue permitida, i fue kastigada.

La uniforma no era moderna sino variada a partir de invierno al enverano. Era un fostan preto kon una yaka de marinero grande ke tenía tres rayas, i un chapeyiko marinero kon una kordela kon la inskription “Maria Louise Eskola de Muchachas “ al nombre de “Maria Louise” (la ija del Zar Boris). Deviamos yevar chorapes i kalsados pretos. Botones elegantes en muestros paltos no eron permetidos, mo los kortavan i sovre todo no se deviya yevar djoya.

Personalmente a mi no me gustavan los chorapes pretos, ansi kería utilizar las paras ke avía resivido de mi avuela para merkarme un par de chorapes de seda negra.

Me fui a un grande sentro komersial, me asenti a una taburete enfrente de una vendedera ke no estava okupada. Me amostro unos chorapes de seda i estuve konsiente ke mi mano avia tokado una koza muy ermoza i muy agradavle. Miri unos kuantos momentos i vide ke el presio se redusio. Demandi a la vendedera si yo puedia egzaminar los chorapes de mas serka. Los toki kon mis dos manos agora, para ver mijor, i para sentir la tekstura kon mis dedos. Ke plazer, ke alegria! Finalmente demandi si ay para mi el numero apropriado. La resepsionista me aseguró ke el numero es el djusto i ke la tekstura era ekselente .

Le entregi las paras i eya me dio un paketiko chiko ke me paresio perderse en mi bolsa.

En el piso superior, entri en la kabina de las damas, para meterme los chorapes de seda ke merki i trokar los kontre los chorapes de algodón ke yevava.Lo bueno fue el sentimiento ke tenias kuando pasava las manos sovre los chorapes i tokava la seda. Despues meti mis sapatos i los viejos chorapes en mi bolsa.

Poko antes de salir de la kabina echi de muevo una mirada en el espejo i me senti satisfecha i enrikesida.

Al día siguiente, orguyoza de mis muevos chorapes, me apresuri de irme a la eskola ande vide ke las puertas de la entrada estavan serradas, pero yo no era soprendida. Era invierno i yelado afuera. En entrando me sorprendió de ver djusto en frente de mi muestra profesora de istoria, ke imediatamente miro a mi uniforma de ariva fina abasho. La desaprobasión de su mirada me dio kuento ke no le gustavan mis chorapes. Me kastigo en embiyandome a kaza para meter chorapes de algodon.

El espektákolo sovre esta tema se termino. Era komo un suenyo. Era un fiasko grande para mi. Entremientos las elevas entraron en su klasas.

Ma esta istoria tuvo un final feliz, kuando yo presenti los chorapes a mi avuela, sin dezirle lo ke me akontesio. En saliendo la miri i vide la felisidad en su kara i las lagrimas en sus ojos. Eya fue feliz i oroza del presente de su inyeta.

Ma yo desde entonses fue desganada de yevar chorapes pretos..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here