En el mundo ay algunos lugares ke verdadmente tienen una istoria djudia kuaje totalmente eskondida.  Ma de ves en kuando un jurnalisto  los topa i mo los aze saver, grasias al Internet.  Asnsina podimos meldar ke  en la sivdad de Guildford, Ingletierra ( mas de 40 km. afuera de Londra) debasho de un magazen de ropas yamado Monsoon, se topa  restos de una sinagoga medieval!  

en 1996, durante una renovasion ensupito toparon de debasho de la tierra una kamareta muy vieja, ke los arkeologos determinaron  es de una sinagoga del anyo 1180 –  seguramente es la mas vieja sinagoga en toda Britania. 

La kamareta era adornada kon kuatro kolinas, alkovas (alcoves), i un banko de biedra al deredor entero de la kamareta, i un taban (suelo) de lajas, lo ke da sinyos de ser un lugar importante. 

Toparon eskalones de piedra abashando de la kaleja medieval a esta kamareta, lo ke amostra ke esta sinagoga fue siempre un lugar sekreto.  Esto se puede entender, porke komo ya savemos, la istoria de los djudios de Ingletierra en tiempos medievales  fue muy trajika. Eran konsiderados la propriedad del rey, opremidos, persekutidos kon leyes antisemitas, asta ke en 1290 el rey Edward I sinyo su Edikto de Ekspulsion i arondjo a los djudios del paiz enteramente.  Asegun los arkeologos, la sinagoga de Guildford fue abandonada en 1270, en el tiempo mas espantozo para akeos djudios.

Despues del deskuvrimiento de esta  sinagoga, pensavan meter un suelo de vidro en le magazen para poder mirar a los restos de la sinagoga antigua de debasho, ma no lo izieron, i oy solo se puede ver fotografias, i algunos artefaktos de la ekskavasion.

Depsues de meldar este artikolo, topi en Wikipedia  mas detalyos enteresantes ovre esta sinaoga eskondida.  Al este de la kamareta ay un alkova i una kolona kon sinyos de kemaduras (fuin, al pareser) mostrando ke ayi kemava una flama, i se supoza ke ayi estava el Aron Akodesh i ke las kemaduras eran del Ner Tamid. 

Oy, en la mueva sinagoga de la sivdad ay una laja de la antigua kehila, regalo del Muzeo de Guilford. Esta mueva se fraguo en 1979, inaugurada i konsakrada por el Gran Rabino Immanuel Jakobovitz.   

El artikolo de atlasobscura.com  mos aze saver ke aunke no ay muncho de 
ver de la sinagoga vieja, vale la pena una vijita a la butika en Guildford por sus restos ke reprezentan la opresion istorikos de los djudios en Ingletierra.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here